Temapass i gymmet

Träna, prova på nya saker eller vässa din teknik med våra gymvärdar.

Under terminerna erbjuder vi olika tematillfällen med fokus gymträning. Olika teman för olika behov, från nybörjare till mer vana tränande.
Alla temapass är bokningsbara via aktivitetsschemat.

Typ av träning

Kondition
10%
Styrka
10%
Koordination
10%
Rörlighet
10%

Teman

Här nedan kan du läsa om olika teman vi erbjuder. Observera att utbudet varierar från termin till termin. Alla aktuella och bokningsbara teman hittar du i aktivitetsschemat och bokningen

Rodd- och stakmaskin

Lär dig använda rodd-och stakmaskiner. Vi går igenom displayen, teknik i rodd och stakning och får tips på träningspass.
För vem: Från nybörjare till mer vana.

 

Human Sport maskiner

Genomgång och introduktion till Human Sport maskiner. 
Human Sport är en serie maskiner som fokuserar på funktionell träning. Med sex maskiner kan du träna i stort sett allt du kan komma tänkas på. Vi går igenom dessa maskiner, vilka olika övningar det går att göra med dem samt kör ett cirkelträningspass på 30 minuter. 

För vem: Från nybörjare till mer vana.

Introduktion skivstångsträning/styrkelyft

Lär dig grunderna eller förbättra din teknik med skivstången. 
Vi fokuserarnpå övningarna knäböj, marklyft och bänkpress. Perfekt för dig som är intresserad av att börja träna med skivstång eller vill förbättra din teknik.
För vem: Nybörjare

 

Lär dig göra chins

Tips och råd för dig som är nybörjare i chins. Vi går igenom teknik och träning för strikta chins. 
För vem: För nybörjare som idag antingen inte klarar chins eller som klarar ett par stycken och vill bli bättre.

 

Foamroller - bålkontroll

Vi använder foamrollers för att träna vår bålstabilitet och -kontroll. 
För vem: Från nybörjare till mer vana.

 

Foamroller - SMR (Self Myofascial Release)

Sportmassera själv med redskap. Vi använder foamrollers för att mjuka upp, släppa spänningar och förbättra vår rörlighet. Övningar som gås igenom kan användas bl.a. som uppvärmning eller återhämtning.
För vem: Från nybörjare till mer vana

 

Chins - Fortsättning

Tips och råd för dig som vill utvecklas och göra fler chins! Under passet går vi igenom teknik och träning för att bli starkare och uthålligare i strikta chins. 
För vem: För dig som är van med chins och idag gör 5 eller fler chins och vill göra fler.

Välkommen!

« Föregående typ: Intropass