P.E. One

P.E. One sätter din kropp i rörelse precis som vi rör oss i vardagen och i våra sporter. Mattan vi använder oss av ger dig tydliga mål för vad just din egna kropp vill och behöver utvecklas inom.

Genom guidning av siffror och riktningar på mattan kommer du involvera hela din kropp i nya variationer på gamla övningar som tex utfall, lyft, pressar, rotationer och hopp. Passet är indelat i fyra block. Varje block har olika intervaller med rörelser i rotationer, sidorörelser, samt moment där du böjer och sträcker i knäled samt höftled. intervalltiderna är 30, 45 och 60 sekunder. Du väljer själv om du vill lägga till extra belastning i form av en viktplatta eller inte.

 Funktionellt, högintensivt, energifyllt, roligt och enkelt!

 

P.E. One är “Task and Target – Training simplified.”

Typ av träning

Kondition
80%
Styrka
60%
Koordination
70%
Rörlighet
90%

P.E. One - funktionellt, högintensivt, energifyllt och roligt! 3D-träning med syfte att öka rörlighet, styrka och kondition.

Att ta med:

Vattenflaska och handduk
Bekväma träningskläder
Träningsskor

« Föregående typ: MindfulnessNästa aktivitet: SH'BAM® »