Löpning

Vill du lära dig springa med rätt teknik samt förbättra din kondition? Passen innehåller bl.a. löpteknik, intervaller och styrketräning för löpare. Du bör kunna jogga/springa 3 km utan att stanna.
 

Måndagar kl 17.30–18.30 samling utanför Campushallens entré
Fredagar kl 12.00–13.00 samling utanför Campushallens entré
Passen utomhus utgår från entrén utanför Campushallen. Vi tar oss därefter ut till olika platser i närområdet, t.ex. Vallaskogen. Du kan värma upp med överdragskläder som du sedan kan lämna på platsen vi kommer till. Vi genomför passen oavsett väder.

Boka dig på passen via vårt aktivitetsschema. Passen ingår i giltiga träningskort.

 

Typ av träning

Kondition
60%
Styrka
20%
Koordination
10%
Rörlighet
10%

Passen innehåller bl.a. löpteknik, intervaller och styrketräning för löpare och du avgör själv hur mycket hårt du vill träna. 

Passen genomförs antingen inomhus i friidrottshallen eller utomhus beroende på säsong. 
Utomhuspassen utgår från entrén utanför Campushallen. Vi tar oss därefter ut till olika platser i närområdet som t.ex. Vallaskogen. Vi genomför passen oavsett väder.
Aktuell info om plats (utomhus eller inomhus) hittar du alltid i bokningen.

Att ta med:

Överdragskläder för uppvärmning (som sedan kan lämnas på platsen vi kommer till).
Bekväma träningskläder efter vädret.
Träningsskor för utomhusbruk.

« Föregående typ: KettlebellsNästa aktivitet: Mindfulness »