Löpning

Löpning startar upp!

Vill du lära dig springa med rätt teknik samt förbättra din kondition? Passen innehåller bl.a. löpteknik, intervaller och styrketräning för löpare. Du bör kunna jogga/springa 3 km utan att stanna.

Vi smygstartar med tre pass inomhus och flyttar sedan utomhus, fr.o.m. 25/3.
 

Löpning inomhus
Torsdagar 7/3, 14/3, 21/3 kl 12.00–13.00 i friidrottshallen

Löpning utomhus, start 25/3

Måndagar kl 17.30–18.30 samling utanför Campushallens entré
Torsdagar kl 12.00–13.00 samling utanför Campushallens entré
Passen utomhus utgår från entrén utanför Campushallen. Vi tar oss därefter ut till olika platser i närområdet, t.ex. Vallaskogen. Du kan värma upp med överdragskläder som du sedan kan lämna på platsen vi kommer till. Vi genomför passen oavsett väder.

Boka dig på passen via vårt aktivitetsschema. Passen ingår i giltiga träningskort.

 

Typ av träning

Kondition
60%
Styrka
20%
Koordination
10%
Rörlighet
10%

Passen innehåller bl.a. löpteknik, intervaller och styrketräning för löpare och du avgör själv hur mycket hårt du vill träna. 

Passen genomförs antingen inomhus i friidrottshallen eller utomhus beroende på säsong. 
Utomhuspassen utgår från entrén utanför Campushallen. Vi tar oss därefter ut till olika platser i närområdet som t.ex. Vallaskogen. Vi genomför passen oavsett väder.
Aktuell info om plats (utomhus eller inomhus) hittar du alltid i bokningen.

Att ta med:

Överdragskläder för uppvärmning (som sedan kan lämnas på platsen vi kommer till).
Bekväma träningskläder efter vädret.
Träningsskor för utomhusbruk.

« Föregående typ: KettlebellsNästa aktivitet: Mindfulness »